Din ve dindarlarla alay etmenin hükmü nedir?

Hamd ve hüküm Allâh Subhânehu ve Teâlâya mahsustur.

Kardeşim bilmelisin ki İslâm Dîninden herhangi bir şeyle veya onun cennet gibi mükâfat cehennem gibi cezâ olarak bildirdiği şeylerle yahut Müslümanlarla veya Müslümanların şiarı olmuş hicab ezan ve selam gibi şeylerle alay etmek icmâ ile küfürdür. Bunlardan birini yapan bir kimse ise ihtilafsız olarak kâfirdir. Allâh Azze ve Celle şöyle buyurmaktadır:

De ki: Allâh ile Onun âyetleri ve Rasûlü ile mi alay ediyorsunuz Boşuna Özür dilemeyin. Çünkü siz îmân ettikten sonra tekrar kâfir oldunuz. [Tevbe: 9/65-66]

Şeyhul-İslâm İbn Teymiyye rahîmehullâh şöyle demiştir: Allâhu Teâlâ onların biz küfür sözünü inanmaksızın söyledik hatta biz dalmış eğlenir bir halde idik demelerine rağmen onların îmânlarından sonra küfre düştüklerini bildirmiş ve Allâhın âyetleri ile alay etmenin küfür olduğunu açıklamıştır. [İbn Teymiyye Mecmûul-Fetâvâ: 7/220.]

Âyetler onların kendilerine göre küfür işlemediklerini bilakis bu yaptıklarının küfür olmadığını zannettiklerini göstermekte ve Allâh ile âyetleriyle ve Rasûlü ile alay etmenin kişiyi îmândan sonra kâfir yapan bir küfür olduğunu açıklamaktadır. Yine bu âyetler onlarda çok zayıf bir îmânın bulunduğunu gösterir. Onlar haram olduğunu bilerek bunu işlediler ancak küfür olduğunu bilmiyorlardı. Yaptıkları şey onları kâfir yapan bir küfür ameli idi oysa onlar bu yaptıklarının câiz olduğuna inanmıyorlardı yine de kâfir oldular. [İbn Teymiyye Mecmûul-Fetâvâ: 7/273.]

Allâh Subhânehu ve Teâlâ âyet-i kerîmelerinde Allâh ve Rasûlü ile Onun hak ve hakîkatten başka bir şey olmayan âyetleriyle alay eden kimselerin kâfir olduklarını açık olarak beyân etmektedir. Bu hüküm namaz kılan oruç tutan zekât veren ve Rasûlü ile cihâda çıkan kimseler hakkında sâbit olmuştur. Buna göre herkim dînden olan her hangi bir şeyle alay ederse İbn Teymiyye rahîmehullâhın söylediği üzere câhil dahi olsa bu hükme dâhildir. Zamanların veya mekânların değişmesi bu ilâhî buruğu değiştiremez. Allâh Subhânehu ve Teâlâ başka bir âyet-i kerîmesinde şöyle buyurmaktadır:

Bir şey söylemediklerine dair Allâha yemin ediyorlar. Hâlbuki o küfür sözünü söylediler ve Müslüman olduktan sonra kâfir oldular. [et-Tevbe: 9/74]

Allâh Subhânehu ve Teâlâ bu âyet-i kerîmesinde küfür sözünü söyledikleri halde söylemediklerine yemin eden kimselerin Müslümanlıklarından sonra kâfir olduklarını beyân etmektedir. Âyetteki küfür sözünden maksat dîne dair olan şeyler hakkında ileri geri konuşmaktır. Buna göre dîne dair olan şeylerle alay etmek küfür olup fâili de kâfirdir. Molla Alîyyul-Kârî rahîmehullâh şöyle demiştir: Bir kimse şeriata yâhut şeriat için lüzumlu ve şeriattan ayrılmaz önemli meselelere hakaret ederse küçük görürse kâfir olur. [Alîyyul-Kârî Şerhu Fıkhıl-Ekber: 454.]

Açıklandığı üzere İslâm Dîninden olduğu sâbit ve açık îtikâdî kavlî ve amelî olan herhangi bir şeyi önemsememek alay etmek ve küçümsemek küfürdür. Bunun amel ya da inanış söz ya da yazı şaka ya da ciddi az ya da çok inanarak ya da inanmayarak olması arasında bir fark yoktur. Böyle herhangi bir fiilin sâhibi -Rabbim bizleri korusun- kâfir olur.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Hacı Ahmet Ünlü - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Mihrap Haber Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Mihrap Haber hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Mihrap Haber editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Mihrap Haber değil haberi geçen ajanstır.



Anket Sitemizin yeni görünümünü beğendiniz mi?