1. HABERLER

  2. DİNİ

  3. Aşure Orucu Ne Zaman ve Kaç Gün Tutulur?
Aşure Orucu Ne Zaman ve Kaç Gün Tutulur?

Aşure Orucu Ne Zaman ve Kaç Gün Tutulur?

Aşûre Orucu tutmak sünnettir. Peygamber Efendimiz (s.a.v), Yahudilere benzmemek için Muharrem ayının 9 ve 10. günü veya 10 ve 11. günlerinden birinde tutmamızı tavsiye etmişlerdir.

A+A-

Aşûre Orucu tutmak sünnettir. Peygamber -sallâllâhu aleyhi ve sellem- Efendimiz, Yahudilere benzmemek için Muharrem ayının 9 ve 10. günü veya 10 ve 11. günlerinden birinde tutmamızı tavsiye etmişlerdir.

AŞURE ORUCUNUN FAZİLETİ NEDİR?

Ramazân-ı Şerîf’in dışında tutulan en ecirli oruç, Allâh’ın ayı olan Muharrem’de tutulan aşûre orucudur.

Rasûlullâh -sallâllâhu aleyhi ve sellem- Efendimiz şöyle buyurmuşlardır:

“Ramazan orucu dışında en faziletli oruç, Allâh’ın ayı Muharrem’de tutulan oruçtur. Farzlar dışında en faziletli namaz da gece namazıdır (teheccüd).” (Müslim, Sıyâm 202, 203; Nesâî, Kıyâmü’l-leyl, 6)

 – Rasûlullâh -sallâllâhu aleyhi ve sellem- aşûre günü oruç tutup; o gün oruç tutulmasını emredince, ashâb-ı kirâm:

“−Ey Allâh’ın Ra­sûlü! Bu, yahudi ve hristiyanların saygı gös­terdiği bir gündür.” dediler. Efendimiz şöyle buyurdu:

“−Gelecek sene inşaallah dokuzuncu günü oruç tuta­rım.” (Müslim, Siyâm, 133; Ebû Dâvud, no. 2445; Taberânî, no. 10785; Beyhakî, IV, 287)

– Bir diğer rivayette de Peygamber -sallâllâhu aleyhi ve sellem- Efendimiz şöyle buyurmuşlardır:

“Aşûre orucunu tutun; ancak bir gün ön­ce veya bir gün sonra tutmak sûretiyle yahudilere mu­halefet edin!” (Ahmed, I, 241; Bezzâr, no. 1052; Heysemî, III, 188)

Bu sebeple Hanefî mezhe­bine göre Muharrem’in sadece onuncu günü oruç tutulması, yahudileri taklit et­me anlamına gelebileceği için mekruhtur.

Efendimiz -sallâllâhu aleyhi ve sellem-, ibadetlerinde bile gayrimüslimlere muhalefet hâlinde olmuştur. Bunun için bizler de, ibadetlerimizde onlara benzemediğimiz gibi diğer hâl ve hareketlerimizde de benzememenin gayreti içinde olacağız.

Hadîs-i şerîfte: “Kim bir kavme benzemeye çalışırsa, o da onlardandır.” buyrulmuştur. (Ebû Dâvûd, Libâs, 4/4031)

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.